Add Your Heading Text Here

Search
Close this search box.

Όλα τα παιδιά στην Εκπαίδευση – All Children in Education (ACE): Κέντρα Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης (ΚΜΔΑ) – Homework and Creative Activities Centers (HCAC)

UNICEF 2024 EL

Διάρκεια: Οκτώβριος 2021 – Ιούνιος 2024

Συνεργάτες: UNICEF Ελλάδα, ΑΡΣΙΣ Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων

Γεωγραφική κάλυψη: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Έβρος, Κως, Σάμος, Λέρος, Κρήτη

Το πρόγραμμα ACE υλοποιείται μέσα από τις ομάδες της ΑΡΣΙΣ, που δραστηριοποιούνται στα κατά τόπους Κέντρα:

  • ΚΜΔΑ Αθήνας – Κέντρο Υποστήριξης Νέων
  • ΚΜΔΑ Θεσσαλονίκης – Κέντρο Υποστήριξης Νέων
  • Χώρος Δραστηριοτήτων εντός του ΚΥΤ Φυλακίου – Έβρος
  • ΚΜΔΑ Κως – KEDU
  • ΚΜΔΑ Λέρος – LEDU
  • ΚΜΔΑ Σάμος – «Άλκη Ζέη»
  • ΚΜΔΑ Κρήτη

Περιγραφή:

Από τις αρχές Οκτωβρίου 2021, η ΑΡΣΙΣ λειτουργεί τα Κέντρα Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης (Homework and Creative Activities Centers-HCAC) για παιδιά πρόσφυγες 4-17 ετών.

Τα Κέντρα είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα ‘Όλα τα Παιδιά στην Εκπαίδευση’ (All Children in Education – ACE) που είναι μια πρωτοβουλία της UNICEF σε συνεργασία με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το οποίο υλοποιείται σε συντονισμό με σειρά εταίρων, μεταξύ των οποίων και η ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων.

Στόχος του προγράμματος – που υλοποιείται στο πλαίσιο 3ετούς μνημονίου συνεργασίας με το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, καθώς και με την στήριξη του Υπουργείου Παιδείας – είναι η υποστήριξη της σχολικής ετοιμότητας, η διευκόλυνση της πρόσβασης στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και η επιτυχημένη μετάβαση και ένταξη στο σχολείο.

Η συμπερίληψη όλων των ανωτέρω παιδιών στην Τυπική και Μη Τυπική εκπαίδευση επιτυγχάνεται με δράση που αναπτύσσεται που αναπτύσσεται σε 2 κύριους άξονες:

  • Τμήματα Σχολικής Προετοιμασίας:Υποστήριξη παιδιών, τα οποία δεν έχουν ενταχθεί ακόμα στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης αλλά προετοιμάζονται γνωστικά από την ομάδα των εκπαιδευτικών. Οι ωφελούμενοι παρακολουθούν εβδομαδιαίο πρόγραμμα μαθημάτων Ελληνικής & Αγγλικής γλώσσας, Μαθηματικών αλλά και δραστηριοτήτων μη τυπικής εκπαίδευσης στα Κέντρα μας, για την όσο το δυνατόν ομαλότερη ένταξη τους στην τυπική εκπαίδευση. Παράλληλα, κατά περίπτωση και ανά πεδίο, σε συνεργασία / επικοινωνία με την / τον εκάστοτε ΣΕΠ, παρέχεται διοικητική υποστήριξη των γονέων για το πλαίσιο εγγραφής των παιδιών τους σε σχολείο και τις διαδικασίες που ακολουθούνται, διατηρώντας μια συνεχή αμφίδρομη επικοινωνία και με το σχολείο κατόπιν εγγραφής.
  • Τμήματα Σχολικής Υποστήριξης: Πλαισίωση των παιδιών που έχουν ήδη ενταχθεί στην τυπική εκπαίδευση, μέσω της απογευματινής ενισχυτικής διδασκαλίας καθώς και διάφορων (θεματικών και μη) εργαστηρίων / βιωματικών ομαδικών δραστηριοτήτων / εργαστηρίων κοινωνικό-συναισθηματικής νοημοσύνης / Life Skills – ανάπτυξης επαγγελματικών δεξιοτήτων (Δημιουργία Βιογραφικού/Επαγγελματικός Προσανατολισμός) / info-sessions με θέματα δεξιοτήτων διαβίωσης (Ατομική υγιεινή/Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση) / θεματικών δράσεων με αφορμή παγκόσμιες ημέρες κλπ. Στόχος των παραπάνω είναι η ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών καθώς και η ενημέρωσή τους σχετικά με ζητήματα προστασίας, έμφυλων διακρίσεων, αγωγής της ψυχικής υγείας κ.α.

Οι ομάδες των Κέντρων επιδιώκουν να ευαισθητοποιήσουν την κοινότητα σε θέματα θεμελιωδών δικαιωμάτων, ιδιαίτερα στα δικαιώματα των παιδιών και στην εκπαίδευση, μέσα από δράσεις αγωγής κοινότητας. Σε συνεργασία με τον υπεύθυνο εκπαίδευσης της εκάστοτε ομάδας, οργανώνουν από κοινού δράσεις εντός της τοπικής και της σχολικής κοινότητας για την ένταξη των παιδιών.

Διαμέσου της δικτύωσης και συνεργασίας με Δήμους, τοπικούς συλλόγους που παρέχουν υπηρεσίες σε πληθυσμούς της ομάδας – στόχου αλλά και με τους / τις Συντονιστές / Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων, στόχος μας είναι να χαρτογραφήσουμε τους διαμένοντες ανηλίκους προσφυγικού πληθυσμού και να τους πλαισιώσουμε μέσω του γλωσσικού εγγραμματισμού, του εγγραμματισμού στις επιστήμες, της εκπαίδευσης στα δικαιώματα του παιδιού και την πολιτειότητα, καθώς και την κοινωνικό – συναισθηματική μάθηση.

1 8
Unicef

Η γειτονιά μου: Δράση του του Κέντρου Μελέτης & Δημιουργικών Δραστηριοτήτων (LEDU) της ΑΡΣΙΣ στην Λέρο

Πώς φαντάζεσαι την ιδανική γειτονιά; Είναι ήσυχη με πολλά πάρκα, ή γεμάτη ζωή και μαγαζιά; Οι μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Γυμνασίου, του Κέντρου Μελέτης & Δημιουργικών Δραστηριοτήτων LEDU της ΑΡΣΙΣ –

Read More »
imageedit 8 4660837314
Unicef

Το Κέντρο Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης της ΑΡΣΙΣ στη Θεσσαλονίκη είχε τη χαρά να φιλοξενήσει μια ιδιαίτερα ξεχωριστή δράση.

Φοιτητές Νομικής από το Πανεπιστήμιο Brunel της Αγγλίας, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Blu.Refugee Project επισκέφθηκαν το κέντρο μας και οργάνωσαν ένα διαδραστικό και δημιουργικό workshop κηπουρικής

Read More »
7
Οι ανακοινώσεις μας

Εκπαιδευτική δράση για να γνωρίσουν τα παιδιά τις δράσεις του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ

 Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, στο Κέντρο Μελέτης και Δημιουργικών Δραστηριοτήτων της ΑΡΣΙΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΝΕΩΝ στην Αθήνα, πραγματοποιήθηκε μια εκπαιδευτική δράση

Read More »
1 5
Unicef

Project «Πλάθοντας και Ανακατεύοντας Υλικά, Μαθηματικά και Ελληνικά»

Οι τρόποι μέσω των οποίων μπορούμε να «μάθουμε» είναι μάλλον πολλοί και διαφορετικοί. Γι’ αυτό και εμείς σήμερα, στο Κέντρο Μελέτης και Δημιουργικών Δραστηριοτήτων «Άλκη Ζέη» της

Read More »
1 4
Unicef

Ψηφιακή Εκπαίδευση: Υποστηρίζοντας τα παιδιά από απομακρυσμένες περιοχές

Καθόλη τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, σε μια προσπάθεια να υποστηριχθούν παιδιά που διαμένουν εκτός της πόλης του Ηρακλείου Κρήτης, παρέχονται εβδομαδιαία διαδικτυακά μαθήματα

Read More »
el