Η AAC (Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία), η οποία πραγματοποιείται μέσω συσκευών επικοινωνίας, εργαλεία και στρατηγικές που αντικαθιστούν ή υποστηρίζουν την ομιλία χρησιμοποιείται κυρίως από ανθρώπους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ομιλία.
Στελέχη της ΑΡΣΙΣ με γνώμονα την υποστήριξη του κάθε παιδιού που αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εκπαίδευση, προσπαθεί σε συνεργασία με ειδικούς παιδαγωγούς και άλλους επιστήμονες, να βρουν καλές πρακτικές και αποτελεσματικούς τρόπους επικοινωνίας με τους μαθητές. Στο πλαίσιο αυτό στα μαθήματα που συμμετέχουν παιδιά με προσφυγικό υπόβαθρο και δεν γνωρίζουν την Ελληνική γλώσσα ή έχουν άλλες δυσκολίες συχνά χρησιμοποιούνται προσεγγίσεις, όπως η AAC, με στόχο να τους υποστηρίξει στα αρχικά στάδια της εκπαίδευσης.
Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη και περιείχε ένα σύνολο παρουσιάσεων, Workshops, Q&N και παιχνιδιών που πραγματοποιήθηκαν από στελέχη της ΑΡΣΙΣ και εξωτερικούς συνεργάτες.
Θα θέλαμε να ευχαριστούμε θερμά τη λογοθεραπεύτρια Christie Xristina για την εξαιρετική παρουσίαση και την επιστημονική συμβολή της στην εκπαίδευση όπως και τον πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων-ΕΕΠΑΑ του παραρτήματος στη Θεσσαλονίκης, Παύλο Χουζανά, που με μεγάλη χαρά δέχτηκε την πρόσκλησή μας και αφιέρωσε το χρόνο του για να μας μεταφέρει την εμπειρία του.
Στην εκπαίδευση συμμετείχαν νέοι επαγγελματίες και εθελοντές από Ελλάδα, Ιταλία και Βουλγαρία. Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε από την ΑΡΣΙΣ στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ Listen Analyze Act training courses for youth workers in the disability sector’’, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με τις οργανώσεις Associazione Fiori Gioiosi (Ιταλία), Association_ “Euni Partners” (Βουλγαρία), CrowdAid (Ιταλία).