Add Your Heading Text Here

Όλα τα παιδιά στην Εκπαίδευση: Κέντρα Μαθήματων και Δημιουργικών Εργαστηρίων

UNICEF ARSIS

Διάρκεια: Οκτώβριος 2021 – Αύγουστος 2022

Συνολικός προϋπολογισμός: 2.438.451€

Συνεργάτες: UNICEF Ελλάδα, ΑΡΣΙΣ Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων

Γεωγραφική κάλυψη: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Σάμος, Λέρος, Κως, Έβρος

Δομές: 1) HCAC Αθήνα και Θεσσαλονίκη

2) Streetwork Αθήνας και Θεσσαλονίκης

3) Φυλάκιο Έβρου

4) HCAC Κως και Λέρος

5) HCAC Σάμος

6) Έργο Κρήτης

Περιγραφή:

Το πρόγραμμα που θα δοθεί στις δομές της ΑΡΣΙΣ ακολουθεί τις γενικές κατευθύνσεις της εναρμονισμένης προσέγγισης και στοχεύει στη παροχή γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων και των υιοθέτηση των θετικών στάσεων ζωής από τα παιδιά με συστηματικό και αξιολογήσιμο τρόπο. Το πρόγραμμα σπουδών/μαθημάτων που θα ενημερωθεί θα ακολουθεί τις οδηγίες του ΙΕΠ και τις οδηγίες των ειδικών της ομάδας UNICEF, αλλά και θα αξιοποιεί τη συσσωρευμένη εμπειρία από τις εκπαιδευτικές εφαρμογές της ΑΡΣΙΣ στον τομέα της μη τυπικής εκπαίδευσης.

Κύρια χαρακτηριστικά:

– Δεξιότητες γραμματισμού (Ελληνική-Αγγλική γλώσσα)

– Φυσικές δραστηριότητες

– Εκπαίδευση STEM (Φυσική, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά)

– Κοινωνικές και δεξιότητες ζωής

– Τέχνες

Περιεχόμενο μαθημάτων (κύριο πρόγραμμα)

  • Ικανότητα προσαρμογής και διαφοροποίησης της εφαρμογής ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του πληθυσμού (ηλικία, προηγούμενη σχολική εμπειρία, επίπεδο)
  • Σχεδιασμένα με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα και την αναλυτική διάκριση μεταξύ γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων
  • Συμβατότητα με τα εργαλεία διαμορφωτικής αξιολόγησης των επιδόσεων των εκπαιδευτικών
  • Τυποποίηση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με σκοπό τη διευκόλυνση της υλοποίησης, αξιολόγησης και πιθανής τροποποίησής τους
  • Την κοινή τους εφαρμογή σε νησιά και Αθήνα, ώστε να διευκολυνθεί η ανταλλαγή εμπειριών υλοποίησης και η αξιολόγησή τους

Το κύριο πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση και προετοιμασία των μαθητών στην περίοδο με σκοπό την σχολική εγγραφή στην τυπική εκπαίδευση. Ο βασικός στόχος η απόκτηση βασικών μεταγνωστικών ικανοτήτων απαραιτητων για το σχολείο. Κατα τη διάρκεια των σπουδών τους, οι μαθητές αξιολογούνται για πιθανές ειδικές μαθησιακές ανάγκες όσο οι μαθητές και οι οικογένειές τους λαμβάνουν ψυχοκοινωνικη ενδυνάμωση και υποστήριξη. Κατα τη διάρκεια του προγράμματος, οργανώνονται ενημερωτικές συναντήσεις με γονείς με ζητήματα σχετικά με την λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος και καλές πρακτικές στην υποστήριξη της σχολικής παρακολούθησης απο το οικογενειακό περιβάλλον.

Σχετικά με την ολοκλήρωση του προγράμματος και με την σχολική εγγραφή στην τυπική εκπαίδευση, οι μαθητές παραπέμπονται σε μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας τα οποία έχουν διάρκεια μιας ώρας μέσα στην μέρα και συνδυάζονται με δραστηριότητες σχετικές με την απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων και δημιουργικών εργαστηρίων σε ειδικά εργαστήρια η χρονική διάρκεια μπορεί να ποικίλλει απο μια ώρα εως δυο την μέρα.

Πιο συγκεκριμένα, αναπτύσσουμε 3 εκπαιδευτικά προγράμματα:

-Compass & Compassito εγχειρίδιο εκμάθησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων , εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε τοπικά σχολεία και σε εκπαιδευτικά ιδρύματα.

-Εκπαίδευση των διαμεσολαβητών των προσφυγικών κοινοτήτων σε εκπαιδευτικά θέματα.

-Ενδυνάμωση μέσω εκπαιδεύσεων των εθελοντών που θα δημιουργήσουν ενα υποστηρικτικό δίκτυο για το σχολείο για τους πρόσφυγες και τις οικογένειές τους.

Όλες οι παραπάνω δραστηριότητες θα υλοποιηθούν με την ενεργή συνεργασία των τοπικών εκπαιδευτικών φορέων και των Δήμων.

el