





Οι μαθητές παρακολούθησαν σύντομα βίντεο που προωθούν την συμπερίληψη και την ενσυναίσθηση και ειδικότερα προς τα παιδιά με αναπηρία, που στις περισσότερες περιπτώσεις μένουν στο περιθώριο, ενισχύοντας την αίσθηση του ανήκειν. Τονίσαμε ότι όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα στην εκπαίδευση, με όραμα τα σχολεία να γίνουν συμπεριληπτικά και φιλικά σε κάθε δυσκολία. Η ενημέρωση έκλεισε με μία βιωματική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές καλούνταν να χάσουν μία κινησιολογική ή και βλεμματική λειτουργία, να συναισθανθουν, να μπουν στη θέση ενός ατόμου με αναπηρία με αφόρμηση «Και αν ήσουν εσύ;» Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν άψογα, κατέγραψαν τις δυσκολίες που συνάντησαν αλλά και πώς αισθάνθηκαν στο τέλος μιας τέτοιας ενημερωτικής δράσης με μότο τους «Τώρα μπορώ».
Να πούμε στο σημείο αυτό ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό η εκπαιδευτική κοινότητα και οι επαγγελματικές υγείας να προβαίνουν σε ενημερώσεις για θέματα αναπηρίας στην προσφυγική κοινότητα ανηλίκων και γονέων, καθώς τα τελευταία στοιχεία της ΕΣΑΜΕΑ (Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία) αναφέρουν πως υπάρχει εντελώς θολή εικόνα για την καταγραφή των προσφύγων με αναπηρία στην Ελλάδα, την ίδια στιγμή που άλλα δημοσιεύματα γράφουν: Πρόσφυγες με αναπηρία: Οι αόρατοι των αοράτων στην Ελλάδα.
To πρόγραμμα «Όλα τα Παιδιά στην Εκπαίδευση» υλοποιείται από την ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων με τη στήριξη της UNICEF Greece και τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ.Το πρόγραμμα αφορά τη διευκόλυνση της ένταξης παιδιών προσφύγων στην Τυπική εκπαίδευση μέσω της παροχής υπηρεσιών Μη Τυπικής Εκπαίδευσης και άλλων συμπληρωματικών δραστηριοτήτων, στα Κέντρα Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κω (KEDU), Σάμο («ΑΛΚΗ ΖΕΗ»), στο ΚΥΤ Φυλακίου στον Έβρο, καθώς και στις Κινητές Μονάδες σε Λέρο και Κρήτη.