Add Your Heading Text Here

Listen, Analyse, Act: training courses
for youth workers in the disability
sector

Screenshot 1

Διάρκεια του έργου: 30/01/2022 – 29/01/2023 (12 μήνες)

Συνολικός προϋπολογισμός:
20.000 €
Εταίροι: Associazione Fiori Giolosi APS (Ιταλία)
ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων (Ελλάδα)
Association Euni Partners (Βουλγαρία)
CrowdAid APS (Ιταλία)

Περιγραγή

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Φορέα για την Ανάπτυξη στην Ειδική Αγωγή και την Ενταξιακή Εκπαίδευση, υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός παιδιών και νέων που έχουν πιστοποιηθεί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή που έχουν αναπηρίες. Είναι προφανές ότι ένας αυξανόμενος αριθμός εκπαιδευτικών και βοηθών, κοινωνικών επιστημόνων, εμψυχωτών και πρέπει να παρέμβει για την παροχή περισσότερης και καλύτερης ποιότητας εκπαίδευσης που να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών / νέων ακόμη και εκτός σχολικού πλαισίου. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω πρωτοβουλιών που εστιάζουν στην προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των νέων, λαμβάνοντας υπόψη τις αντίστοιχες πραγματικότητές τους και προωθώντας την ένταξή τους. Μέσω της υλοποίησης μαθημάτων κατάρτισης και της παραγωγής μιας εργαλειοθήκης, εμψυχωτές, εκπαιδευτικοί και βοηθοί των εταίρων θα έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τις βασικές τους δεξιότητες και γνώσεις όσον αφορά παιδιά και/ή νέους με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι συνεργαζόμενοι φορείς θα έχουν καλύτερα καταρτισμένο προσωπικό και θα μπορούν να προσφέρουν υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες σε οικογένειες και την κοινότητα, ανταποκρινόμενοι καλύτερα στις ανάγκες της ομάδας-στόχου τους. Θα πραγματοποιηθούν τρία εκπαιδευτικά σεμινάρια με τις ακόλουθες θεματικές:
  • Η Προσέγγιση 3 «A»: μια εκπαιδευτική προσέγγιση βασισμένη στην εμπειρία στον τομέα της εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής, η οποία απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 5 έως 16 ετών με άτυπη ανάπτυξη (αναπηρίες, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).
  • Κοινωνικοποίηση και αυτοεκτίμηση: να βοηθήσει τους youth workers να κατανοήσουν καλύτερα και να υποστηρίξουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, όπως η αυτοεκτίμηση, που είναι απαραίτητες για την οικοδόμηση διαπροσωπικών σχέσεων, τη μάθηση, την ανεξάρτητη διαβίωση, την εργασία κ.λπ.
  • Η Μεθοδολογία AAC: μέθοδοι επικοινωνίας για τη συμπλήρωση ή την αντικατάσταση του λόγου ή της γραφής για όσους έχουν δυσκολίες στην παραγωγή ή την κατανόηση προφορικής ή γραπτής γλώσσας.
Στόχοι: 
  1. Η ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που απευθύνεται σε κοινωνικούς επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και επαγγελματίες που εργάζονται στον κοινωνικο-εκπαιδευτικό τομέα με παιδιά και εφήβους με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  2. Η ανταλλαγή καλών πρακτικών και γνώσεων για μεγαλύτερη συμμετοχή των επαγγελματιών και όλων όσων αποτελούν μέρος της εκπαίδευσης των παιδιών και των εφήβων με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. οικογένειες, φροντιστές, εκπαιδευτικοί) προκειμένου να ανταποκριθούν στις αναπτυξιακές ανάγκες των παιδιών αυτών και να συμμετέχουν ενεργά στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών τους έργων.
  3. Η ενίσχυση της ικανότητας των εταίρων να δικτυωθούν σε διακρατικό επίπεδο σε συνεργασία με άλλους φορείς.
el