Η ΑΡΣΙΣ στις 31/3/2023 θα πραγματοποιήσει Εστιασμένη Συζήτηση – Focus Group με νέους πρόσφυγες στο πλαίσιο της συμμετοχής στο πρόγραμμα “Life in EU: “Cultural Learning experiences and experiential learning paradigms for social and labor integration of disadvantaged young migrants”. Το έργο Life in EU χρηματοδοτείται στα πλαίσια του Erasmus+
Στο Focus Group πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια CARITAS HELLAS που έχει ως σκοπό τη δημιουργία, εφαρμογή και υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων ανθρωπιστικού και φιλανθρωπικού περιεχομένου και η ανάπτυξη πνεύματος αλληλεγγύης μέσα στην Κοινωνία.
Στόχος του έργου είναι να δοθεί η δυνατότητα στους νέους μετανάστες να επικοινωνούν, να αλληλεπιδρούν, να δημιουργούν και να ανταλλάσσουν γνώση, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες μάθησης. Η προτεινόμενη προσέγγιση συνίσταται στη δημιουργία ενός ψηφιακού οικοσυστήματος μάθησης που στοχεύει στις κοινωνικές ανάγκες και προκλήσεις, προωθώντας ταυτόχρονα τις γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές πτυχές της εξατομικευμένης εκπαίδευσης, σε πολιτιστικό, ιστορικό και παραδοσιακό περιβάλλον.
Life in EU: “Cultural learning experiences and experiential learning paradigms for social and labour integration of disadvantaged young migrants” / “Promoting active citizenship through creative learning”
On 31/3/2023, ARSIS will hold a Focus Group with young refugees in the framework of its participation in the project “Life in EU: “Cultural Learning experiences and experiential learning paradigms for social and labor integration of disadvantaged young migrants”. The project Life in EU is funded under Erasmus+
The Focus Group was held with the help of CARITAS HELLAS which aims to create, implement and realize actions and programs of humanitarian and charitable content and to develop a spirit of solidarity within the Society.
The aim of the project is to enable young migrants to communicate, interact, create and exchange knowledge using new learning technologies. The proposed approach consists of creating a digital learning ecosystem that targets social needs and challenges, while promoting the cognitive, emotional and social aspects of personalised education, in a cultural, historical and traditional context.