Add Your Heading Text Here

Search
Close this search box.

Περαία

Στον οικισμό Ρομά Περαίας, η ΑΡΣΙΣ πραγματοποιεί δράσεις που έχουν ως στόχο τόσο την εκπαίδευση όσο και την ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση των κατοίκων. Στα πλαίσια του προγράμματος «Ενέργειες ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης των Ρομά» το 2013 (Φεβρουάριος-Ιούλιος) εργάστηκαν στον οικισμό εκπαιδευτικοί και κοινωνιολόγοι προκειμένου να οργανώσουν τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Οι παρεμβάσεις έθεταν ως στόχο τον αλφαβητισμό, την παροχή συμβουλευτικής, τον εφοδιασμό σε υλικές ανάγκες (π.χ. ρουχισμός, γραφική ύλη), καθώς και τη σύνδεση των κατοίκων με την τοπική κοινωνία, την Περαία.

IMG_8473

Τα μαθήματα γραμματισμού έγιναν κυρίως σε γυναίκες, αλλά και σε άνδρες εφήβους, ηλικίας περίπου 12-50 ετών, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους ήταν λειτουργικά και οργανικά αναλφάβητοι. Αυτό σημαίνει ότι είτε κάποιοι είχαν φοιτήσει στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, αλλά είχαν ξεχάσει τις γνώσεις τους, είτε κάποιοι δεν είχαν έρθει ποτέ τους σε επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συνθήκες διαβίωσης του οικισμού της Περαίας δεν επέτρεπαν τη διεξαγωγή μαθημάτων που εντάσσονται σε μία κανονικότητα (σχολική τάξη, θρανία). Έτσι, τα μαθήματα πραγματοποιήθηκαν στα σπίτια («παράγκες») των κατοίκων, αφού πρώτα χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες. Βασικός στόχος ήταν η εξοικείωσή τους τόσο με τον γραπτό όσο και με τον προφορικό λόγο. Η θέλησή τους ξεπερνούσε κάθε πρακτικό εμπόδιο και με τη δική τους συμβολή υλοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία το πρόγραμμα. Οι μαθητές σ’ αυτούς τους μήνες έχουν μάθει να γράφουν, να διαβάζουν και να επικοινωνούν σε ικανοποιητικό επίπεδο, αφού δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην καθημερινή επαφή μαζί τους και στην παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης.

Παράλληλα, οι δράσεις επεκτάθηκαν και εκτός των ορίων του οικισμού προκειμένου να συνδεθεί η κοινότητα με την τοπική κοινωνία. Έτσι, πραγματοποιήθηκαν έξοδοι στην Περαία που σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους κοινωνιολόγους που ανέλαβαν τη μεταφορά και τη συνοδεία των κατοίκων, ήταν ιδιαίτερα υποστηρικτικές.

 

en_GB