Οι εκπαιδευτικοί του Κέντρου Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης «Άλκη Ζέη» της ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, υποδεχτήκαμε 26 ασυνόδευτα παιδιά ηλικίας 15-17 ετών, 4 διαφορετικών εθνικοτήτων, για να γνωρίσουμε (ποιον άλλον;) τον Πυθαγορα το Σάμιο!
Σε ένα διαφορετικό μάθημα από τα άλλα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ψάξουν πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του Πυθαγόρα στα κινητά τους και να τις καταγράψουν. Στη συνέχεια τις μοιράστηκαν στην τάξη και είδαν φωτογραφίες από τον Πυθαγόρα, το άγαλμά του στο Πυθαγόρειο της Σάμου και τη σπηλιά του στη περιοχή του Κέρκη. Εντόπισαν μέσω Google Earth τα σημεία αυτά και είδαν τις αποστάσεις σε σχέση με το σημείο που βρίσκεται η δομή. Αφού συζητήσαμε πληροφορίες για το πότε και πού γεννήθηκε, πόσο σημαντικός είναι για τα μαθηματικά και τη φιλοσοφία, ξεκινήσαμε να μαθαίνουμε το Πυθαγόρειο Θεώρημα. Τα παιδιά κλήθηκαν να βρουν τρίγωνα σχήματα μέσα στο χώρο και σιγά σιγά αρχίσαμε να απομονώνουμε τα ορθογώνια τρίγωνα! Μοιράστηκαν τότε στα παιδιά φωτοτυπίες με το θεώρημα και αφού το εξηγήσαμε, κάναμε ασκήσεις στον πίνακα.
Στο τέλος, πήραν στα χέρια τους ένα αντίγραφο του πίνακα Composition 8 (1923) του διάσημου Ρώσου ζωγράφου Wassily Kandinsky, με στοιχείο τα έντονα γεωμετρικά σχήματα – μεταξύ των άλλων και το τρίγωνο – και κλήθηκαν να ζωγραφίσουν ελεύθερα, αυτό που αποκόμισαν από τον πίνακα αυτόν αλλά και από το μάθημα!
Το Πρόγραμμα «Όλα τα Παιδιά στην Εκπαίδευση» είναι μια πρωτοβουλία της UNICEF Greece που συγχρηματοδοτείται από την European Commission και υλοποιείται από σειρά εταίρων, μεταξύ των οποίων και η ΑΡΣΙΣ – Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων (ARSIS – Association for the Social Support of Youth).
Το πρόγραμμα αφορά τη διευκόλυνση της ένταξης παιδιών προσφύγων στην Τυπική εκπαίδευση μέσω της παροχής υπηρεσιών Μη Τυπικής Εκπαίδευσης και άλλων συμπληρωματικών δραστηριοτήτων, στα Κέντρα Μελέτης και Δημιουργικής Απασχόλησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κω (KEDU), Σάμο («ΑΛΚΗ ΖΕΗ»), Λέρο (LEDU), Κρήτη και στο ΚΥΤ Φυλακίου στον Έβρο.